Występują

Ks. Adam Boniecki

Katolicki duchowny, dziennikarz, autor książek, redaktor senior „Tygodnika Powszechnego”

W wieku osiemnastu lat wstąpił do Zakonu Księży Marianów. Od roku 1993 do 1999 pełnił funkcję generała zgromadzenia. W 1960 ukończył studia filozoficzno-teologiczne w Wyższym Seminarium Duchowym we Włocławku i wtedy też otrzymał święcenia kapłańskie z rąk bp Antoniego Pawłowskiego. Studiował również na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i w Paryskim Instytucie Katolickim. Redaktorem „Tygodnika Powszechnego” ks. Boniecki został w 1964 roku na zaproszenie bp Karola Wojtyły. W roku 1979, znowu poproszony przez Wojtyłę – wtedy już papieża Jana Pawła II – podjął się przygotowania polskiego wydania watykańskiego dziennika „L’Osservatore Romano”, którego następnie został redaktorem naczelnym. Autor wielu książek i laureat wielu nagród, m.in. Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski, Komandoria Narodowego Orderu Zasługi Republiki Francuskiej, Złoty Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, jak również doktorat honoris causa Uniwersytetu Łódzkiego czy tytuł AuTORytetu w plebiscycie MediaTory.

Fot. Maciej Zienkiewicz dla "Tygodnik Powszechny"

Prof. zw. dr hab. Przemysław Czapliński

Kierownik Specjalności krytycznoliterackiej w Instytucie Filologii Polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza

Profesor zwyczajny; historyk literatury polskiej i europejskiej XX i XXI wieku, eseista, tłumacz, krytyk literacki; współtwórca Zakładu Antropologii Literatury (UAM, Poznań), kierownik specjalności krytycznoliterackiej, członek-korespondent Polskiej Akademii Nauk. Autor ponad dziesięciu książek – ostatnio: Polska do wymiany (2009), Resztki nowoczesności (2011), Poruszona mapa (2016). Redaktor tomów zbiorowych – m. in.: Nowoczesność i sarmatyzm (Poznań 2011), Literatura ustna (2011), Kamp. Antologia przekładów (współredaktor: Anna Mizerka; 2013), Nowa humanistyka: zajmowanie pozycji, negocjowanie autonomii (współredaktor: Ryszard Nycz; 2018), Moc truchleje. Wielogłos o polskim katolicyzmie (Poznań 2018). Kurator cyklów dyskusyjnych - m. in. „Boskie narracje. O wierze, religii i bogach rozmowy z pisarzami” (Teatr Polski, Poznań 2015/2016); „Bioklasy: segregacje i sojusze” (Warszawa 2016). „Nie-boskie narracje. O lęku i gniewie” (Teatr Polski, Poznań 2016/2017), „Prognozowanie teraźniejszości” (UAM, Poznań 2016/2017). Przedmiot badań: literatura i problemy późnej nowoczesności.

Prof. dr hab. Dariusz Doliński

Pełnomocnik rektora ds. rozwoju uczelni, Kierownik Katedry Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS

Jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. Zajmuje się psychologią zachowań społecznych, psychologią emocji i motywacji. Analizuje techniki wpływu społecznego, mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej. Interesuje się psychologicznymi aspektami marketingu i reklamy. Jest autorem licznych projektów naukowych, badań eksperymentalnych i teorii z zakresu psychologii społecznej, szczególnie zachowań konsumenckich oraz weryfikacji technik używanych przez ludzi do tego, aby efektywnie wpływać na innych. Redaktor naczelny „Polish Psychological Bulletin”. Jest członkiem-korespondentem Polskiej Akademii Nauk, członkiem Komitetu Psychologii PAN oraz prezesem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej.

Prof. dr hab. Andrzej Falkowski

Dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej, Kierownik Katedry Psychologii Marketingu na Uniwersytecie SWPS

Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.
Współpracował z wieloma zagranicznymi ośrodkami badawczymi, m.in.: University of Michigan, Lumiere University in Lyon, Centre for Human Communication of Manchester Metropolitan University, East London University oraz University of Florida. Jest członkiem International Society for Ecological Psychology oraz Association for Consumer Research.

Prof. dr hab. Anna Giza

Prorektor Uniwersytetu Warszawskiego ds. rozwoju

Socjolożka, długoletnia wykładowczyni w Instytucie Socjologii UW, z doświadczeniem w pracy w korporacji i na rzecz organizacji pozarządowych. W swoim dorobku ma wiele dużych projektów badawczych, również międzynarodowych, i liczne publikacje. Interesuje się głównie problematyką przemian więzi społecznych oraz świadomości – szczególnie polskimi autostereotypami. Aktualnie pełni funkcję prorektora UW ds. rozwoju, a jej głównym celem jest otwarcie uczelni na otoczenie, zapewnienie studentom przestrzeni eksperymentowania i rozwoju kompetencji „miękkich” - w tym umiejętności projektowych i „enterpreneurial skills”.

Przemek Gdański

Prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim i rocznego programu w zakresie bankowości i finansów międzynarodowych w Loughborough University w Wielkiej Brytanii. Ukończył Advanced Management Program (AMP) w IESE Business School oraz szereg profesjonalnych i menedżerskich programów rozwojowych w m. in. Harvard Business School, London Business School, University of California, Berkeley - Haas School of Business, Ashridge - Hult International Business School i HEC.
Z bankowością jest związany od ponad 25 lat. W latach 1993 - 1995 pracował w IBP Bank SA, następnie w ABN AMRO Bank w Polsce, w Rumunii i w centrali w Amsterdamie. W latach 2002 - 2006 był dyrektorem zarządzającym, kierującym Obszarem Dużych Firm w Banku BPH SA. Od maja do listopada 2006 roku - CEO i Dyrektor Generalny Calyon Bank Polska i Calyon Oddział w Polsce. W listopadzie 2006 roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Zarządu Banku BPH, odpowiedzialnego za bankowość korporacyjną i finansowanie nieruchomości. Z dniem fuzji prawnej wydzielonej części Banku BPH z Bankiem Pekao SA został wiceprezesem Zarządu odpowiedzialnym za Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej Pekao SA. Od 19 listopada 2008 do 25 października 2017 roku członek i wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej mBanku.

Prof. dr hab. Dominika Maison

Psycholog, dziekan Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego

Prowadzi badania naukowe na temat psychologii zachowań konsumenckich, zachowań finansowych, zachowań prospołecznych i metodologii badań marketingowych. Od początku lat 90-tych łączy naukę z praktyką. W 2005 roku założyła specjalizującą się w strategicznych badaniach marketingowych firmę Maison&Partners. Autorka wielu publikacji i książek, między innymi: „Jakościowe metody badań jakościowych”, „Badania marketingowe. Od teorii do praktyki”, „Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej”, „Polak w świecie finansów”. Od lat współpracuje z instytucjami finansowymi, min. z Fundacją Kronenberga w zakresie edukacji finansowej Polaków, NBP w zakresie promowania obrotu bezgotówkowego w Polsce. W latach 2003-2008 była prezesem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), w latach 2009-2016 była przedstawicielem ESOMAR na Polskę – największej międzynarodowej organizacji badań opinii i badań marketingowych (European Society for Opinion and Marketing Research).

dr Aleksandra Przegalińska

Ekspertka ds. rozwoju sztucznej inteligencji

Filozof, etyk, światowej klasy ekspertka ds. rozwoju sztucznej inteligencji, zagadnień etyki w relacjach ludzie i maszyny oparte na procesorach, badacz technologii ubieralnych na Massachusetts Institute of Technology (MIT) w USA, wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Zuzanna Skalska

Profesjonalna analityczka trendów, właścicielka firmy 360Inspiration

Od ponad 20 lat pracuje jako profesjonalna analityczka trendów, w obszarze szeroko rozumianych innowacji, designu i biznesu. Jej badania skoncentrowane są na wyszukiwaniu wzajemnego przenikania się branż i biznesów. Ta inna perspektywa spojrzenia to dla marki czy przedsiębiorstwa duża szansa oraz wartość dodana w procesie budowy scenariuszy przyszłości, strategii rozwoju, nowych modeli biznesowych czy nowych rozwiązań w sferze produktów i usług. Jest wlascicielem firmy 360Inspiration, która obsługuje klientów na całym świecie. Od roku 2006 jest wykładowcą na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego. Wykłada również na Parsons The New School w Nowym Jorku. Jest współtwórcą wyższej szkoły designu, School of Form w Poznaniu.

Henryk Wujec

Aktywista, polityk, działacz opozycji demokratycznej w PRL

Z wykształcenia fizyk, działacz opozycji demokratycznej, członek KOR i Solidarności, internowany i więziony w PRL, uczestnik obrad Okrągłego Stołu, poseł na Sejm X, I, II i III kadencji, wiceminister rolnictwa w latach 1999-2000, doradca prezydenta RP ds. społecznych w latach 2010-2015.

Dr hab. prof. Uniwersytetu SWPS Olaf Żylicz

Kierownik Katery Zarządzania na Uniwersytecie SWPS

Psycholog biznesu, trener, coach. Prowadzi badania m.in. nad przywództwem, etyką w biznesie, edukacją menadżerów, czy efektywnością szkoleń i coachingu. Stworzył kilkanaście kwestionariuszy, w tym do badania kompetencji menadżerskich, motywacji pracy i poziomu stresu zawodowego. Autor ponad 40 prac naukowych oraz wielu publikacji specjalistycznych.



Gospodarze

Artur Nowak-Gocławski

Prezes ANG Spółdzielni oraz Fundacji "Będę Kim Zechcę", pomysłodawca Nienieodpowiedzialnych

Zaangażowany w wiele projektów społecznych w tym w Koalicję Prezesi-Wolontariusze, Nienieodpowiedzialni, Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych, Konfederację Lewiatan oraz ThinkTank, zwolennik ekonomii współpracy oraz strategii biznesowych opartych o idee zrównoważonego rozwoju, zaangażowania społecznego i budowy wartości wspólnej. Firmy, które współtworzy razem ze swoimi partnerami otrzymały wiele nagród biznesowych i społecznych m.in. Etyczna Firma 2015, 2016 i 2017 w Konkursie Pulsu Biznesu i PwC, Pracodawca Roku 2015, 2016 i 2017 w konkursie AON Hewitt, Gazele Biznesu 2015, 2016 i 2017 Pulsu Biznesu. W 2015 roku otrzymał osobiste wyróżnienie "Człowiek, który zmienia biznes” w pierwszej edycji nagrody Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Grzegorz Nawrocki

Anglista, amerykanista, dziennikarz

Absolwent Uniwersytetu Cambridge, Preston (UCLAN), UW oraz UJ. Prowadził programy publicystyczne w TVP (m.in. „Punkt Widzenia”, Newsroom”, „Woronicza 17”, „Wywiady Jedynki”, „Tygodnik.pl” i inne). Dwukrotny stypendysta brytyjskiego rządu w ramach “British Chevening Scholarship”, programu Fundacji Schumana „Leader in Civil Society” oraz BAS Top People Project w BBC World Service. Ukończył międzynarodowe staże dziennikarskie w BBC i ITN w Londynie i Manchesterze (m. in. HARDtalk). Współpracował z newsroomem obsługującym duński parlament dla TV2. Prezes British Alumni Society w Polsce oraz członek Towarzystwa Absolwentów Oxford i Cambridge. Organizator i prowadzący cykl „Debaty Oksfordzkie” na Uniwersytecie Warszawskim, a także wydawca i prowadzący cykl debat ZDERZENIA organizowanych przez Oxbridge Society w Teatrze Polskim w Warszawie. Prowadził warsztaty radiowo-telewizyjne dla młodych dziennikarzy w Polsce, Wlk. Brytanii, Niemczech i Danii. Prywatnie interesuje się teatrem słowa i dramą. Jest reżyserem słuchowisk radiowych. Autor książki dla dzieci: "Jej Wysokość Nutka".

Paweł Oksanowicz

Dziennikarz ekonomiczny

Dziennikarz radiowy i telewizyjny. Zajmuje się dziennikarstwem społeczno-ekonomicznym. Prowadzi program "BIZON-Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny" w MUZO.FM (Grupa POLSAT). Pracował w Radiu PIN, RMF.FM, Radiu ZET, Kolor, TVP2, RTL7 i POLSAT BIZNES. Współpracuje z magazynem Think Tank. Pisze powieści i książki biograficzne. Moderator licznych konferencji i debat związanych z biznesem, zrównoważonym rozwojem, ekologią.
Facebook Twitter LinkedIn